Jučer je u dvorištu vrtića u Vodnjanu uklonjeno veliko stablo pinije zbog evidentne opasnosti po ljude i imovinu. Stablo se od posljednjeg jačeg nevremena nagnulo krošnjom na zgradu vrtića. Velika je šteta izgubiti ovako vrijedno drvo, ali sigurnost djece je na prvom mjestu.
Početkom rujna u DV Petar Pan Vodnjan – SI Petar Pan Dignano obavljena je procjena zdravstvenog stanja stabala, statike i rizika zbog uzastopnih lomova grana, što ugrožava sigurnost djece i odraslih. Analiza je pokazala da ima nekoliko stabala koji ne zadovoljavaju statički minimum, slabog su zdravstvenog stanja te pripadaju u kategoriju stabala visokog rizika za ovu lokaciju. Na temelju toga, uklonjeno je i stablo pinije.
Mnoge su generacije djece uživale u vrijednim primjercima stabala u vrtićkom dvorištu, no treba biti svjestan da svako stablo ima svoj životni vijek, da su već prilično stara te da će ih s vremenom trebati zamijeniti. Zato iz DV-a Petar Pan pozivaju građane da doniraju sadnice stabala kako bi i budućim generacijama u naslijeđe ostavili ovakve prirodne vrijednosti.
***
Rimosso un pino pericoloso, la sicurezza dei bambini al primo posto
Ieri nel cortile dell’asilo a Dignano è stato rimosso un albero di pino che rappresentava un pericolo per la sicurezza di persone e cose.
A seguito dell’ultimo temporale, l’abero si era pericolosamente inclinato verso l’asilo. È sicuramente un peccato perdere un albero così prezioso, ma la sicurezza dei bambini è la nostra priorità.
All’inizio di settembre, l’istituyione prescolare ha richiesto la valutazione dello stato di salute degli alberi, della loro staticità e dei rischi dovuti alle continue rotture dei rami, che mettevano in pericolo la sicurezza dei bambini e degli adulti. L’analisi ha rivelato che ci sono diversi alberi che non soddisfano il minimo requisito di staticità, sono in cattive condizioni di salute e rientrano nella categoria di alberi ad alto rischio. Sulla base di ciò, è stato doveroso rimuovere il pino.
Molte generazioni di bambini sono cresciute sotto le chiome di queste preziose piante nel cortile dell’asilo, ma è importante ricordare che ogni albero ha il suo ciclo di vita e che con il tempo dovranno essere sostituiti. Pertanto, l’asilo invita i cittadini a donare piantine di alberi per lasciarli in eredità alle future generazioni.